onsdag 14. mars 2018

En tillitserklæring fra en liten gutt

Nytt armbånd lagd sammen med noen barn 

Jeg har tidligere skrevet et innlegg om hvorfor jeg valgte det yrket jeg har i dag, å jobbe i barnehage.
Jeg har alltid visst at jeg ville jobbe med barn - jeg synes de er noen fantastiske vesener og jeg lærer noe nytt om dem hver eneste dag.
Å få jobbe med barn gir meg så mye og jeg føler meg ubeskrivelig heldig som får være en del av deres oppvekst og hverdag.

I dag hadde jeg en opplevelse på jobb som jeg bare må dele.

Jeg hadde lekt gjemsel sammen med en gjeng barn, runde etter runde, de ble ikke lei (og ikke jeg heller forsåvidt).
Så satt vi der sammen en hel gjeng under et lekehus, de som skulle leite hadde funnet oss og vi satt der og snakka før vi skulle gå tilbake til trappa hvor tellinga foregikk. "Veit du kor æ bor?" spør ei lita jente. "Ja, det veit æ" sier jeg så. En etter en spør de meg om jeg vet hvor de bor. Så kommer tillitserklæringene som perler på en snor: "Du kan få komme på besøk til meg!" "Og meg!" "Og meg!". Jeg takket dem pent alle sammen og sa at det var veldig koselig av dem å be meg på besøk. 
Så kommer det fra en liten kar som hadde sittet ei stund og bare kikka på oss; "Du kan få komme å overnatte hos mæ, æ har MASSE leka!". Han kikka forventningsfullt på meg med de rundeste øynene jeg noen gang har sett. "Tusen takk skal du ha, så flott at du har så mange leka, da kan vi jo leke ilag" svarte jeg og ansiktet hans sprakk opp i et stort smil. Så gikk vi tilbake til trappa for å finne ut hvem som ble først funnet og skulle telle neste runde.

Jeg har slike minneverdige opplevelser hver eneste dag på jobb.
Selvfølgelig er ikke alle dager like gode, av og til drar jeg hjem og kjenner at jeg er ufattelig sliten.
På samme tid har jeg så mange gode opplevelser som veier opp for de tunge dagene og jeg ville ikke hatt en annen jobb!
De små menneskene kryper inn under huden på meg og alle har de en flik av hjertet mitt.
Tenk så heldig jeg er som får betalt for å leke, synge, herje, lese, tegne, perle, bygge, klatre, ake, løpe, forhandle, veilede, tørke snørr, le, tøyse, tulle og mye mye mer hver eneste dag!?
Og jeg har verdens beste "unnskyldning" for å være skikkelig barnslig! Det siste er ikke familien hjemme alltid så glade for - "barnehagehumor" kan være litt vanskelig å forstå for dem som ikke er en del av det hver dag ;) 

Til alle mine små venner i barnehagen og til alle foreldre/foresatte som lar meg være en del av hverdagen deres - tusen takk <3 


Takk for at du leste.


T. 14.03.18.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...