lørdag 31. mars 2018

Mitt eget skriverom


Etter at jeg skrev gårdagens innlegg om hus i tretoppene og at det i forhold til økonomi og tilgjengelighet ville være mer overkommelig med ei skrivebu...
Så fikk jeg plutselig en idé...
...hva med et skriverom???

Plutselig kom jeg til å tenke på et rom nede i kjelleren som har vært brukt som snekkerbod, så syrom og hvorfor ikke gjøre det om til mitt eget kreative rom???
Jeg gikk i gang med å rydde der inne og etterhvert som jeg fikk unna ting og tang, så jeg klart for meg hvor bra det ville bli. 
Her kan jeg trekke meg tilbake for å skrive og skape min egen "boble" hvor jeg kan få ro til å skape.

Det er enda en god del å gjøre der inne før jeg kan starte opp med å skrive, men jeg gleder meg til å gjøre det til mitt eget. Først skal jeg få rydda ferdig, før jeg skal få opp tapet og sette inn litt møbler.
Når det kommer til tapet er det uante muligheter, men jeg vil ha noe som legger en ramme for det jeg skal gjøre der inne - skape inspirasjon og ro og gjøre at jeg senker skuldrene.

Først kikka jeg litt på typiske tapeter med blomster, fugler og slikt...


Men så kom jeg fram til at jeg heller vil ha noe som kan kobles opp mot den nærheta jeg (og den lille jenta) føler til naturen...



Photowall var det utrolig mye fint! Jeg ser for meg en fotovegg enten med et av bildene jeg fant inne på nettsida, eller kanskje jeg kan finne et bilde hjemmefra - fra stranda hvor jeg som lita jente plukka skjell og fant krabber...eller fra en tur i skogen hvor jeg har følt på den endeløse følelsen av å bare eksistere. 

Det er viktig for meg at det føles riktig for hele prosessen og jeg skal skyndte meg sakte...selv om jeg selvfølgelig aller helst kunne tenkt meg at rommet var ferdig allerede.
Jeg gleder meg til det står ferdig!



Takk for at du leste. 


T. 31.03.18

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...