fredag 30. mars 2018

Hus i tretoppene - for en drøm det hadde vært!


Siden jeg selvfølgelig klarte å bli syk, typisk når jeg har fri...så har jeg nå huset for meg selv mens resten av familien er på skitur sammen med slekt fra Bergen som er her.
Når jeg har huset for meg selv kan jeg f. eks høre på musikk høyt (funker dårlig med hodepine av en annen verden), sove (var egentlig ikke så trøtt) OG se det JEG vil på tv!!!


Valget falt på det siste - jeg har sett på dette programmet før, men da er det alltid en eller annen som sitter og maser hvert 5.minutt om når det jeg ser på er ferdig.
Treehouse Masters er et tv-program om et firma som designer trehus for mennesker som ønsker å komme nærmere naturen, høyt opp i tretoppene. Jo mer jeg ser på programmet, jo mer kjenner jeg at et hus i tretoppene - tenk så fantastisk det hadde vært! 


Når jeg ser de trærne de bygger disse husene i, så kan jeg med en gang si at det ville vært uaktuelt her jeg bor. Vi har ikke trær på den størrelsen som de opererer med i tv-programmet. 
Det som frister mest av alt - 
er det å kunne ha et sted en kan trekke seg tilbake - som er så i ett med naturen. 
Det blir nok bare med drømmen tenker jeg...

Det jeg KUNNE tenkt meg og som muligens er litt mer innafor både i forhold til beliggenhet og økonomi, er et sted hvor jeg kunne trukket meg tilbake for å skrive. 
Jeg kjenner at det hadde vært helt perfekt - et sted hvor jeg kunne latt kreativiteten blomstre og skrive uavbrutt av ulike typer for forstyrrelser.
Så da får jeg heller drømme om ei slik trehytte og heller prøve å finne en løsning hvor jeg kan lage meg et lite krypinn hvor jeg kan skrive - ei lita skrivebu...


Takk for at du leste.


T. 30.03.18.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...