lørdag 18. november 2023

Et lite ansikt grimete av gråt

 


Ei skitten hand strekker seg mot meg

Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt

Redselen står skrevet i det lille ansiktet


Bildene som møter oss i media gir meg gåshud

Alle de uskyldige livene som går tapt

Så unødvendig, så trist


Så kjenner jeg på takknemligheten

For at verken jeg eller mine nærmeste 

Har måttet stå i noe lignende


Tilfeldighetene ville det til

At jeg skulle bli født på denne delen av kloden

Ikke i de urolige områdene


Jeg trakk et vinnerlodd

Ikke alle er like heldige

Tankene mine går til dem som sliter


Vi ser opp på den samme stjernehimmelen

La oss lukke øynene og legge inn et ønske 

Om en bedre tid 


T. 18.11.23

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...