fredag 25. januar 2019

Jeg låner dere to en stund


I dag har jeg vært på minnesamvær etter en begravelse. 
En ung gutt helt i starten av livet er gått bort.
Etterpå kom jeg til å huske et dikt som jeg synes er så vakkert.
Det er skrevet av en ukjent amerikansk forfatter.

Jeg låner dere to en stund
et barn jeg har, sa Gud.
Hold av ham mens han er på jord
og gråt når han får bud - 
om reise hit til meg igjen.
Det kan gå mange år,
men også liten stund,
og til det skjer, la ham få gode kår.
Ham bringer smil og glede med
og blir hans opphold kort,
så lever minnene som sol,
og puster sorgen bort.

Det er flere vers, men jeg synes dette første verset er det som gir mest trøst.
Jeg føler med alle som har det tungt nå og håper at savnet og smerten 
med tiden vil føles mer levelig.


Takk for at du leste.


T. 25.01.19.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...