onsdag 23. januar 2019

Ho drømme om sny som knitre under beinan


Et bilde lagt ut på Instagram av Trine Strand satte i gang tanka omkring det å søke til naturen,
både i glede og sorg. For å gråte og for å finne ny energi.
Jeg har mange ganger søkt til naturen for å finne tilbake til den jeg er og ønsker å være.
Naturen gir meg håp, håp om at det kommer bedre dager.


Ho drømme om lyden av sny som knitre under beinan hennes
når ho grynne i den djupe snyen.
Skogen rope på ho.
Det e altfor lenge sida sist ho va der.

Snyen heng tung på greinan.
Det e vakkert.
Ho kjenne på et udekt behov.

Et bilde ho så på Instagram satte i gang tanka og drømma
om å komme sæ tellbake til skogen.
Hjertestemmen sei at ho treng det.

Det har vært mykje å tenke på
i det siste.
Tunge tanka har trøkt ho ned.
Ho har gått inn i sæ sjøl.

Kroppen sa stopp.
Smertan har herja i kroppen hennes.
Ho har ikkje klart å tenke på nåkka anna.

I dag følte ho seg hørt og sett.
Dem skal hjelpe ho å fjerne smertan.
Ho har gått så lenge med smerta 
at ho veit ikkje om nåkka anna.

Ho trekke pusten.
Kan nesten kjenne lukta av skog og frisk luft.
Når ho blir i bedre form, skal ho tilbake dit.

Der ho høre heime.
Der ho finn energi.

Dit hjertestemmen føre ho når ho treng en pause.

En dag.
Snart. 


Takk for at du leste.


T. 23.01.19.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...