tirsdag 8. januar 2019

Jeg har valgt årets ord


I dag kom jeg over et blogginnlegg med et tema som fanget min interesse.
På Blogg Bedre skriver Lene om da ho for flere år siden ble inspirert av Ali Edwards og hennes "One little word". 

Årets ord handler om å velge et ord å fokusere på, meditere på og reflektere over i hverdagen. 
Meningen er at ordet skal bli en del av livet ditt.
Ordet skal beskrive året ditt og guide deg gjennom det.
Det skal hjelpe deg å jobbe målrettet, det skal være en rettesnor.
Når du har valgt ordet, er det viktig at du bruker det. Ha det gjerne synlig, lag en collage eller sett bildet inn i en ramme.

dette innlegget på Blogg Bedre står det mer utfyllende om hva årets ord går ut på og helt nederst i innlegget er det en liste med ord man kan velge mellom.
Du må velge ditt ord.

Mitt ord for 2019 er:

FOKUS.

Mens jeg skriver dette blogginnlegget ligger jeg vannrett på gulvet.
For tida mens ryggen min krangler er dette en av de stillingene jeg har minst vondt.
Det er nødvendig for meg å velge fokus som ord for 2019.
Både på grunn av den prosessen jeg er inne i i forhold til selvutvikling, hvor jeg vil, hva drømmer jeg om og mye mer. Men også på grunn av slik helsa mi er nå, jeg trenger å holde fokus på at dette er forbigående, jeg kommer til å bli bra igjen.
Kanskje vil det ta tid, forhåpentligvis går det fort over.
Det er fort gjort å havne i en negativ tankeboble når livet ikke er helt slik en hadde tenkt i en periode.

Gjennom å holde fokus på det jeg får til, små skritt mot å bli bra igjen, er det lettere å komme seg gjennom dagene på en ok måte.
Jeg har troen på at mitt ord vil gi meg noe, gjøre at jeg ikke mister motet.


Hva tenker du om årets ord?
Skal du velge deg et ord som kan coache deg gjennom 2019?


Takk for at du leste.


T. 08.01.19.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...