søndag 6. januar 2019

Hvem er du?



Hvem er du?
- uten kjæresten din?
- uten barna dine?

Hvem er du?
- uten jobben som viser hva du kan?
- uten venner som bekrefter deg?

Hvem er du?
- uten maskara og gloss
- uten klær som beskriver stilen din?

Hvem er du?
- uten hjemmet ditt?
-uten bilen som tar deg out and about?

Hvem er DU?
DU? Ikke ditt, men du?
Ikke kunnskapen din, utseendet ditt, suksessen din, men du?

Hvem er du?
Vet du det?
Tenker du noensinne på det?
Lar du den du er komme til overflaten og skinne 
eller skyver du det du kan, har og eier foran deg for å fortelle verden hvem du er?
Da må du minne deg selv på at det forblir alltid hva du har, kan og vet -
ikke hvem du er...

Teksten over ble postet på Henriette Lien`s Facebookprofil nyttårsaften 2018.
Jeg har fulgt Henriette Lien en tid og snakk om menneske som gir meg mange tankevekkere.

Jeg er født skeptisk tror jeg, livet har lært meg at jeg ikke skal stole på at de jeg møter kun gode hensikter.
Skuffelser opp gjennom livet har gitt meg mange bekreftelser på det.
Likevel velger jeg å tro på det gode i mennesket.
Så sier kanskje noen at Lien skriver alle disse tingene for å fange interesse, for  få nye kunder, for å tjene penger. Det er sikkert ikke ho som skriver innleggene heller tenker du kanskje?
So be it - dama har i alle fall gitt meg inspirasjon, motivasjon, nysgjerrighet og mye mye mer etter at jeg begynte å følge ho i sosiale medier og lese bloggen hennes.

Så hvem er jeg? Her er svaret jeg postet under innlegget hennes: 

Ja - hvem er jeg - egentlig? For et år siden deltok jeg på et skrivekurs, temaet var "Skriv deg selv". En av oppgavene var; "Du møter deg selv som lita jente, hva ville du sagt til deg selv?". Snakk om å åpne døra inn til et rom hvor alt har blitt dytta inn og gjemt bort. Det var noe av det sterkeste og vanskeligste jeg har gjort i livet mitt. Litt over et år senere er jeg fortsatt på søken etter hvem jeg er og hvorfor jeg er blitt den jeg er. Hva har påvirket meg og er jeg den jeg ønsker å være? Mange store og viktige spørsmål. Takk for at du deler så åpent og ærlig, Henriette Lien. Takk for at du gir meg tankevekkere i en hektisk hverdag, slik at jeg kan finne ut hvem jeg ønsker å være og kan gjøre nødvendige grep for å komme meg dit.

Hvem er du?

Det er jammen ikke noe enkelt spørsmål å svare på.
Ikke noe man tar ti minutter en vanlig tirsdag til å svare på liksom.
Jeg er på vei, til å finne ut hvem jeg er og hvem jeg ønsker å være.
Underveis blir jeg inspirert av dem jeg møter, blant annet Henriette Lien.

Ønsker deg en fin søndag.
Bruk den til det DU vil.


Takk for at du leste.

T. 06.01.19.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...