lørdag 5. januar 2019

Med tørkerull i sofaen

musikk

Hva er det med musikk?

I kveld sitter jeg (heldigvis) alene i kjelleren og ser "Hver gang vi møtes - gjenforeningen".
Det er et tv-program jeg har sett alle sesongene av.
Jeg liker kombinasjonen av bra artister (det varierer litt fra sesong til sesong), bra musikk og det at de deler så mye og så ærlig om seg selv.
Jeg har grått - både da jeg så hovedprogrammet da det ble sendt på TV2, og jeg har grått i kveld.
Og mer skal det bli etter pausen som er nå.

Forrige sesong var flere artister jeg liker med som deltakere.
Den som utmerket seg for min del var Christel Alsos.
Mulig jeg er litt inhabil fordi ho er nordlending?
I alle fall har jeg stor sans og stor respekt for måten ho formidler musikk på.
Ho synger på en særegen måte og med så mye følelser, 
det er umulig for min del å ikke bli berørt.

Jeg har dessverre enda ikke vært på konsert med ho.
Det står langt opp på ønskelista for ting jeg vil gjøre i 2019.

Jeg har også veldig sansen for Silya Nymoen.
Tidligere i høst (tror jeg det var), så jeg et program om hennes reise dit ho er i dag.
Det var imponerende å få innblikk i det ho har gått gjennom.
Ho er et fyrverkeri av et menneske.

Når så begge disse to (og de andre deltakerne) forteller så ærlig om seg selv og sitt liv,
sitter tårene løst hos meg.
Det hjelper ikke på at deltakerne gråter selv, når jeg ser hvor mye det berører både den som forteller og de som hører på, triller tårene som strie strømmer hos meg også.

Nå skal jeg sette meg godt til rette for siste del.
Skulle muligens tatt med meg en tørkerull...


Ha en fortsatt fin lørdagskveld.
Takk for at du leste.


T. 05.01.19.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...