tirsdag 1. januar 2019

Tar du dine valg ut fra kjærlighet eller frykt?


Så har vi fått et nytt blankt år i gave.
Hva skal vi gjøre med det?
Hvilke valg skal vi ta?

Tar du dine valg ut fra kjærlighet eller frykt?

Jeg har tidligere tatt mange av mine valg ut fra frykt.
For å unngå skuffelser og nederlag har jeg latt være ting jeg egentlig kunne tenkt meg å gjøre.
Jeg har begrenset meg selv, ikke turt å drømme eller se mulighetene.

Det siste året har jeg lært at jeg bør bli flinkere til å ta flere av mine valg ut fra kjærlighet.

Jeg har vært for dårlig til å lytte.
Både til meg selv og til de jeg har rundt meg.
Når jeg lytter til hjertestemmen, skjer det fine ting.
Da blomstrer kreativiteten, da har jeg det godt.

Kjærligheten til meg selv har vært liten.
Det siste året har den vokst.
Jeg har forstått at jeg er god nok.
Det er ikke meningen at jeg skal innfri forventninger til meg selv som er så skyhøye
at jeg aldri ville stilt de samme forventningene til andre.

I 2019 skal jeg ta flere valg ut fra kjærlighet.
Både til meg selv og til andre.
Jeg skal ta valg som gjør meg godt.

Jeg skal skrive mer.
Jeg skal lytte til hjertestemmen.
Jeg skal så drømmefrø.
Jeg skal lete oftere etter stillheten.
Jeg skal finne roen.

Hvilke valg skal du ta i 2019 og skal du ta dem ut fra kjærlighet eller frykt?


Takk for at du leste.


T. 01.01.19.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...