lørdag 11. august 2018

Nærkontakt med naturen og opprydding på sosiale medier


I går kveld bydde mannen min på tur til Balsokken, vi har ikke vært der siden onsdag da vi kom hjem fra ferie, så etter å ha kjent litt på gangsperra fra dagen før og at jeg kanskje trengte å strekke ut litt, ble jeg med.
Det er alltid tungt de første høydemeterne, da det går omtrent rett opp hele veien, men SÅ verdt det når man kommer til topps og blir belønna med en fantastisk utsikt. Jeg kjenner mer og mer på at naturen betyr så uendelig mye for meg. Og da jeg fikk denne utsikten som belønning ble det ikke mindre bevisst for meg.


Da vi hadde skrevet oss inn i boka, ba jeg mannen min om å ta et bilde av meg mens jeg sto å så på den fine utsikten. Det ble et kjempefint bilde og jeg har det nå som forsidebilde på Facebook-sida mi. 
Men tenk - enda så langt jeg føler at jeg er kommet - så i et lite øyeblikk så tenkte jeg; "Huff, se så tykke bein jeg har! Jeg skulle heller tatt på meg langbukse!"
Det med tanker om egen kropp og selvbilde vil liksom ikke helt slippe taket. Forskjellen fra tidligere er at nå klarte jeg først å se at det var et vakkert bilde, for så i neste øyeblikk å legge merke til beina. Tidligere hadde jeg kun sett beina og ikke den vakre naturen. Jeg er på vei!


Jeg har tidligere skrevet et blogginnlegg om energityver. Jeg er blitt mer bevisst på at jeg skal ha personer rundt meg som gir meg det jeg ønsker å gi dem. Du blir påvirket av det du omringer deg med, også i forhold til sosiale medier. Så i går gikk jeg gjennom Facebook, Instagram og Snapchat og sletta unna en del profiler jeg følger som jeg føler ikke gir meg noe positivt. Hva er poenget med å følge noe eller noen på f. eks Insta hvis de ikke gir deg god energi? Så nå er det gjort og det føles godt. La meg gi et eksempel - jeg er glad i å strikke og skulle ønske jeg gjorde det mer og da er det fint å følge strikkesider på Facebook. Men når jeg scroller gjennom feeden og ser det ene fantastiske plagget etter det andre dukke opp, og i stedet for å bli inspirert og tenke at det skulle jeg ha strikka - så ender jeg opp med en følelse av mislykkethet og utilstrekkelighet, da er det like greit å trykke stopp å følge. Jeg velger heller å følge sider og personer som gir meg noe i forhold til hva jeg ønsker å prioritere og bruke min tid på og det føler jeg at jeg gjør nå. Vi er alle forskjellige og ønsker å bruke tiden på ulike ting, jeg har valgt mine fokusområder og velger å bruke min tid på det.

Nå for tiden inspireres jeg av personer som trener og spiser god, sunn og naturlig mat og dermed følger jeg slike sider og profiler i sosiale medier. Da får jeg god energi, føler meg glad og motivert. Profiler jeg f. eks følger er FunkygineFitfocuseKvardagsmatUnececilieBerrekristinTrygve SkaugBedre meg og i tillegg både privatpersoner og ulike firmaer som tilbyr produkter jeg interesserer meg for. 


Jeg føler allerede at jeg har mer positiv energi rundt meg og slik ønsker jeg å ha det i fortsettelsen også, gjør en "opprydding" du også - fordi det gjør godt og er nødvendig.



Takk for at du leste.


T. 11.08.18

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...