fredag 3. august 2018

Snart går ferden videre


Nå har vi snart vært her på Grytøya i ei uke og i morgen går ferden videre.
På en måte føles det vemodig og trist, men samtidig er vi klare for å dra videre og få nye ferieminner.
Tida vi har vært her har vært helt fantastisk, alle gode minner gjemmes langt inne og tas med tilbake til hverdagen når skole og jobb er der igjen.


I går kveld da vi skulle legge oss sto himmelen i brann, et fantastisk skue og det satt langt inne å gå og legge seg for å si det sånn. Men vi var slitne alle sammen etter en lang og innholdsrik dag, så da ble det soveposen på oss.


Tidligere på dagen hadde vi gått en tur rundt nesset som vi kaller det, en fin tur med mulighet til å ta mange fine bilder. Alle bildene jeg tar er gode å ha når hjemlengselen blir for stor...


Vi traff på villsauflokken til en nabo her ute, de er alltid glade for å møte folk og er skikkelig nysgjerrige. De oppholder seg på stranda og det er mange fargekombinasjoner i flokken.



Etter at jeg hadde vært på tur sammen med familien, ble det en joggetur på mor.
Jeg bruker å jogge intervaller og nå når veistikkene er borte, bruker jeg de hvite stripene i veikanten - jogger 25 striper og går 5. Da er gå-pausene akkurat korte nok til at jeg får en liten pust i bakken, men ikke så lange at jeg fristes til å gå lengre og skippe jogginga.
Jeg hadde med meg en liten matbit som jeg kosa meg med nede i vannkanten da jeg var kommet til der jeg skulle snu.
En deilig pause med lyden av fugler som skriker og bølgene som slår mot svaberget, påfyll av energi i massevis og mulighet til rekreasjon på et nivå jeg sjelden oppnår hjemme, der hvor havet ikke er like nært.

En deilig dag for store og små.


Takk for at du leste.


T- 03.08.18

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...