torsdag 16. august 2018

"Hvordan ville verden vært uten tall?"


For noen dager siden kom jeg over et innlegg på Facebook, skrevet av Henriette Lien.
Det var meget godt skrevet og jeg kjente at noe ved teksten traff meg. Det handlet om å ta plass i sitt eget liv, å tørre å ta egne valg og å finne kraften til det livet du ønsker å leve.
I innlegget var det en link til en video som ga tips om en øvelse hvor man bruker et hvitt ark som man tegner en sirkel på. Inni sirkelen skriver du inn hva du ønsker å ha i livet ditt, utenfor sirkelen skriver du det du ikke ønsker å ha i livet ditt.
Jeg har ikke gjort oppgavene enda, men tenker at jeg skal gjøre den ganske snart.

I dag var det et nytt innlegg av Lien, hvor ho skrev om det at vi lever i et samfunn hvor vi hele tiden måler oss selv og blir målt opp mot andre, dette gjelder både i jobb- og skolesammenheng, men også ellers i livet. Og det ho undres over, er hvordan dette påvirker oss. Lien ønsker at vi skal øve oss på å se mennesket bak, se hverandres liv, utfordringer, glede, smerte osv.

Henriette Lien har mange gode tanker som i løpet av de siste dagene har satt i gang et tankespinn hos meg. Ho stiller spørsmål som gjør at jeg stopper opp og tenker over mitt eget liv. Lever jeg det livet jeg ønsker å leve, fokuserer jeg på de riktige tingene?

Jeg ser fram mot nye innlegg av Lien og tenker at ho mest sannsynlig har fått en ny fast leser i meg.
Sjekk ut Facebook-profilen hennes her, kanskje blir du også inspirert?


Takk for at du leste.


T. 16.08.18.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...