søndag 12. august 2018

Snart er hverdagen her igjen...


Sommerferien er snart over og mange tanker melder seg.
Bildet over av Bjørg Thorhallsdottir representerer så godt den følelsen alt bunner ut i.
Takknemlighet.

Takknemlighet for tid sammen med familie og venner.
Takknemlighet for ro og hvile og late dager.
Takknemlighet for nye inntrykk og nye steder vi har fått se og oppleve.
Takknemlighet for nye bekjentskaper.
Takknemlighet for en økonomi som gir oss mulighet til at vi kan reise på ferie.
Takknemlighet for gode klemmer og tårevåte avskjeder.

I morgen begynner jeg på jobb igjen og selv om jeg gjerne kunne tenkt meg å ha lengre ferie, så kjenner jeg at det skal bli godt å komme tilbake i vante rutiner og til alle dem jeg setter sånn stor pris på der jeg jobber, både store og små.

Denne høsten skal jeg ta en liten videreutdanning med temaet barn og unges psykiske helse, det både gleder og gruer jeg meg til.
Jeg skal på 3 samlinger á 2 dager på NTNU i Trondheim og jeg er spent på å ta fatt.
Samtidig så er det noe med det å være ny i en annen setting enn den du vanligvis er i.
På jobben min og der jeg bor føler jeg meg trygg, nå skal jeg til en by jeg ikke kjenner, møte nye mennesker og sette meg på skolebenken igjen.
Likevel så synes jeg det er veldig spennende og tror det kommer til å bli lærerikt.
Det er ikke bare det at studiet og temaet interesserer og engasjerer meg, men også det å møte mennesker i andre type jobber enn det jeg har og høre hvilke erfaringer de har.

Det merkes av det er blitt litt kaldere i temperaturen og at høsten nærmer seg.
Overgangen mellom årstidene fascinerer meg, hver årstid har sin sjarm.
Jeg er klar for nye utfordringer, både privat og på jobb.



Takk for at du leste.


T. 12.08.18.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...