onsdag 1. august 2018

Kvalitetstid og sanking av sommerminner


Vi har nå vært hjemme på Grytøya siden lørdag og dagene går i avslapning, tid sammen med familien her ute og ikke minst bading.
Rett nedenfor der mamma og Jørgen har hytta si er min barndoms strand, Båtvika. Med det nydelige været vi har hatt den siste tida,har det virkelig vært nødvendig med et bad, opptil flere ganger for dag.
På mandag kom broren min og de to jentene hans hit, så da får vi vært litt sammen med dem også mens vi er her.
Ellers har det vært noen turer på den lokale butikken (når man er vant med Coop Extra og Rema 1000, så har det virkelig sin sjarm med den lokale butikken her ute, lite lokale, mindre utvalg av varer osv.). Så har vi vært innom gartneriet hvor de selger egendyrkede roser, her kjøpte vi en bukett roser som vi tok med oss på kirkegården.

Å være hjemme på Grytøya er fri fra alt annet vi ellers fyller hverdagen med.
Her er det ordentlig avslapning og jeg kjenner at skuldrene senker seg og pulsen jevnt over er i hvilemodus.

Siden vi er så mange her, har vi tatt med oss hengekøyene. Der har jeg og Silje ligget. Foreløpig er ho den av ungene mine som syntes det var greit å ligge der. Vi måtte rømme inn to netter pga. regn, men i natt har vi sovet der og da jeg våkna litt før fire i natt så det ut som på bildet over.
Å sovne ute i frisk luft til fluesurr og måseskrik er som musikk i mine ører...selvfølgelig så lenge fluene holder seg utenfor myggnettingen.

I går var vi på fjelltur sammen med broren min og jentene, vi hadde egentlig tenkt oss til Lundenesgalten, men måtte snu ca. 100 høydemeter fra toppen fordi det ble altfor varmt for hunden deres. For å være helt ærlig var det ikke bare hunden som sleit... Selv om vi ikke kom oss helt til toppen, fikk jeg likevel tatt noen skikkelig fine bilder underveis.

I natt starta gåsejakta og vi fleipa med da vi gikk for å legge oss, at vi fikk håpe at det ikke kom så mange gås mot der vi lå, sånn at vi risikerte å bli skutt.
Har hørt flere gåseflokker som har fløyet forbi i natt, men ingen skudd...

I dag skal vi til Harstad en tur, ungene (og mor selv) har lyst å shoppe litt og se oss litt rundt og i ettermiddag skal vi spise middag sammen med pappa. Broren min og døtrene skal også spise sammen med oss, så det blir skikkelig familiemiddag.

På lørdag drar vi videre, da skal vi til Mosjøen og ligge på camping der i 4 netter. Vi var der for2-3 år siden og trivdes så godt at vi tar turen tilbake. Det er koselig å være her på øya sammen med familien her, men tenker at det blir koselig for oss 5 å bare være sammen oss også, før vi vender nesen hjemover.

En liten oppdatering herfra, nå skal jeg drikke kaffekoppen min mens jeg ser på den fantastiske utsikten...


Takk for at du leste.


T. 01.08.18.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...