tirsdag 5. juni 2018

Energipåfyll i naturen


Å vente på godt vær, har vist seg å være et fånyttes prosjekt i nord for tida.
Så i dag kledde jeg meg godt og gikk en tur til Balsokken. 

Å gå på tur er rekreasjon for meg, det er så ubeskrivelig deilig å komme seg ut, 
bruke kroppen og få frisk luft. Det betyr mye for meg og gir meg påfyll av energi.
Jeg konkurrer med meg selv, tar tida og prøver å gjøre det litt bedre for hver gang.

På tur opp har jeg ofte musikk på øret som "pusher" meg,
gjør at jeg jobber hardere og motiverer meg til å jobbe på.

På tur ned (da jogger jeg som oftest) lar jeg som oftest være å høre på musikk.
Idag derimot, valgte jeg å lytte til spillelista nedenfor. 
Noen mener nok at lydene i naturen er nok lyd,
men jeg opplevde at jeg slappet mer av med disse musikkstykkene på øret.


Turen ned gikk raskere enn til vanlig,
og jeg tok meg i å kose meg skikkelig.
Jeg senket skuldrene og midt i alle joggingen tok jeg meg i å vurdere 
om det er denne spillelista jeg skal ha på øret 
når jeg skal løpe MSM (Midnight Sun Marathon) lørdag 16.juni...

Nå sitter jeg her, godsliten og fornøyd.
Så får jeg se når jeg tar meg tid til neste tur.
Jeg burde kanskje trent mer, forberedt meg bedre...
Likevel tenker jeg at for meg handler det mer om å gjennomføre enn å få bedre tid enn i fjor. 
Jeg har innsett at jeg ikke klarer å sette av mer tid til trening enn det jeg gjør, 
så da er jeg fornøyd så lenge jeg klarer å gjennomføre. 


Takk for at du leste.


T. 05.06.18

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...