tirsdag 19. juni 2018

Den lille hjertestemmen


Jeg har i et tidligere blogginnlegg skrevet om Bjørg Thorhallsdottir, jeg har stor sans for bildene ho lager og det ho skriver. Ho treffer meg med ordene sine og bildene ho lager er så beskrivende.
I morges ble jeg minnet på bildene hennes igjen, da ei jeg kjenner hadde postet et bilde av Bjørg.
Bjørg hadde lagd mange nye bilder og bildet over traff meg veldig.

Teksten under bildet var "Stol på hjertet ditt, for innerst inne har du svaret. Hør på den lille hjertestemmen".

Opp gjennom årene har jeg ikke lyttet så godt til hjertestemmen min.
Jeg havnet inn i en hverdag fylt med plikter og annet som måtte gjøres.
Litt etter litt har hjertestemmen min blitt lavere og lavere. Den ble ikke hørt.

Den siste tiden har jeg lyttet mer innover.
Latt hjertestemmen bli hørt.
Sakte, sakte har jeg følt meg mer tilfreds.
Jeg har kjent at jeg trengte det.

Mitt råd til dere alle sammen er å lytte mer til hjertestemmen.
Ikke la den bli så svak at den ikke høres lengre.
Det gjorde jeg, jeg klarte heldigvis å finne den igjen før den ble helt borte.


Takk for at du leste.


T. 19.06.18.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...