søndag 6. mai 2018

Som et svanepar - du og jeg


Dette bildet dukket opp da jeg scrollet nedover på Facebook i morges.
Bildet er tatt av Tom Robert Strande. Han har fulgt svaneparet over tid og tatt mange fine bilder. Jeg kontaktet ham for å spørre om jeg kunne bruke bildet, da jeg ble inspirert til så skrive et innlegg om kjærlighet og tilhørighet på bakgrunn av det. Det fikk jeg lov til. 

Svaner representerer for meg livslang kjærlighet. 
De danner monogame par som varer i mange år, i mange tilfeller livet ut. 
Bildet som Tom Robert Stranda har tatt symboliserer nettopp dette, 
svaneparet med nebbene formet som et hjerte mellom seg.

- - - 

Du og jeg
Fra den dagen vi møttes første gang
Det var som om skjebnen grep inn

Trakk oss mot hverandre
Som to magneter
Pluss og minus

Oss to
Det skulle være slik
Siden da har vi holdt sammen

Årene har forsvunnet som dugg for sola
Vi har skapt et liv sammen
Opplevd glede og sorg

Oppturer og nedturer
Vi har kommet oss gjennom dem
Blitt sterkere sammen

Du er klippen min
Gir meg troen på meg selv
Når jeg tviler

Hjertet mitt banker for deg
Kjærligheten vokser
For hver dag blir den større

Uten deg i mitt liv
Hadde jeg ikke vært den jeg er
Vi hører sammen

Mitt ett og alt
Jeg elsker deg
Du er min


Takk for at du leste.


T. 06.05.18

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...