søndag 13. mai 2018

Den lille jenta sa at det va mitt rom


Det starta med et rom i en kjeller.
Rommet hadde vært brukt som potetkjeller, snekkerbod og syrom.
Så kom den lille jenta og sa tell mæ at det va mitt rom. 
"Her skal du sitte i sorg og glede, når ting føles tungt og trist. 
Her skal du sitte når du oppleve gode ting, 
når du kjenne at livet e godt og at du e heldig."


Æ valgte å lytte tell den lille jenta.
Æ gjorde det til mitt rom.   


Underveis har æ fleire ganga tenkt på å gi opp. 
Det va meir jobb enn æ trudde. 
Så sto ho der igjen:
"Du e ikkje en som gir opp. Du treng det her rommet."
Så da beit æ tennern sammen og fortsatte.
Time etter time.


No e rommet snart ferdig og klart til å tas i bruk.
Det blir så fint!
Og atmosfæren i rommet gir meg ro.
Her kan æ sitte og la tankan fly.
Æ føle meg heldig.


Takk for at du leste.


T. 13.05.18.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...