fredag 25. mai 2018

Mål for sommeren


Etterhvert som jeg er blitt eldre, setter jeg mer og mer pris på opplevelser i naturen.
Denne sommeren håper jeg på å få med meg familien på flere teltturer og fjellturer generelt.
Å være i ett med naturen, sovne med fuglekvitter og elvebrus i bakgrunnen - hva er vel bedre?
Jeg kjenner at behovet for å koble ut fra den vanlige hverdagen med jobb, skole og annet er stort, og turer sammen med familien er en måte for meg å stresse ned. Vi er omringet av ting som stjeler av tida vår og kontakten med hverandre på det mellom-menneskelige nivået blir for liten for min del. Jeg trenger å bli flinkere til å legge bort alle disse forstyrrende elementene.

For at det skal bli en god opplevelse for alle, er det viktig at turen ikke er for lang, samtidig lang nok til at vi ikke er "hjemme". Vi trenger ikke det dyreste og mest avanserte utstyret - men at vi kan ligge behagelig er greit. Ellers har jeg lyst til å dra på noen fjellturer i nærområdet.

Så da er det bare å begynne å planlegge - og da er spørsmålet - er det noen av mine lesere som har tips om fine telttur- og fjelltur-mål? 
Telttur-målene må gjerne være med tilgang til toalett og i nærheten av strand, og i en slik avstand at man ikke bruker mange timer på å kjøre dit...
Fjellturene skal heller ikke være de lengste turene, men fin utsikt og greit terreng å gå i er en fordel.
Ingen i familien er innstilte på turer hvor vi må gå i mange timer og er helt utslitte når vi kommer til målet med turen.

Vi har en wiglo med kjempegod plass som vi kjøpte for et par-tre år siden, liker det kjempegodt. Det er god plass, alle sover i samme "rom" og det er plass til bagasje og annet utstyr inni teltet (blir jo lett litt rotete eneste). Er en kombinasjon av telt og lavvo. Eneste minuset er at det tar tid å sette opp, så det er ikke aktuelt å bruke det bare for en natt. Vi har et 4 manns-telt og et 3 manns-telt som vi tenker å bruke til korte turer, så får heller wigloen brukes til turer med flere overnattinger på samme sted.


Håper på mange gode tur-tips i kommentarfeltet! Og kjenner at jeg allerede gleder meg til turene vi forhåpentligvis får til i løpet av sommeren. 


Takk for at du leste.


T. 25.05.18

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...