søndag 29. oktober 2017

Den første snøen og den store kjærligheten


Den første snøen kommer alltid "som julekvelden på kjerringa".
Plutselig er alt hvitt ute og "alle" stresser rundt og leter fram vinterklær, vinterdekk til bilen, snøskrapa for å få bort snøen på bilen...



For meg symboliserer den første snøen (og vinteren generelt) at alt "det gamle" viskes bort og vi får nye, blanke ark. Selv om vinteren også kan by på storm og ruskevær, 
så er nok vinteren en av de årstidene jeg liker best. 

Jeg tenker tilbake til tida da jeg reiste fra hjemplassen min for å begynne på videregående. Så klar for å avslutte en epoke i livet med mange utfordringer og starte en ny epoke på et nytt sted. 
Å begynne på videregående var selvfølgelig ikke bare lett, men samtidig så ga det meg en sjanse til å finne meg selv og å bli kjent med nye mennesker som senere ville bety mye for meg. 
Jeg fikk starte med blanke ark.

Da jeg begynte på videregående traff jeg også han som for meg
 enda den dag i dag symboliserer troen på at man kan møte den ene som er ment for deg.
Tilfeldigheter ville det slik at vi var på samme sted til samme tid, og selv om det første møtet ikke ga noen signaler på at det skulle bli oss to senere, så var det nok til at vi møttes og at vi neste gang vi møttes kjente hverandre igjen og ble nysgjerrige på hvem den andre var.

Den dag i dag er jeg så ufattelig takknemlig for at vi møttes den gangen 
og at han ga meg troen på at han så noe i meg som han satte pris på.
Til da hadde jeg minimal erfaring med kjærester, til da hadde jeg ikke troen på at noen ville kunne synes om meg på en slik måte at de ville ønske å bli bedre kjent med meg.

Jeg tar meg i å sitte og betrakte han, 
han som den dag i dag, selv etter 24 år 
fyller meg med en inderlig takknemlighet og kjærlighet.

Takk for at du er du <3 
Takk for at du er min <3
Takk for at du blir hos meg, både i gode og vonde dager <3 
Takk for at du får fram det beste (og det verste) i meg <3
Takk for at du utfyller meg <3
Takk for at vi gir barna våre et trygt hjem å vokse opp i <3 
Takk for at du elsker meg og gir meg muligheten til å elske deg tilbake <3 


Takk for at du leste!


T. 29.10.17






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...