fredag 27. oktober 2017

Bestemorsavn


Gode, myke bestemorarma
Lukta av nyvaska dynetrekk
Ferske brød, de beste

Orgelet som låt i stua
Det rutete forkleet på kjøkkenbenken
Tøflene som var tynnslitte under

Krøllnålene i vinduskarmen
Lestebundingen som alltid lå klar
Alltid opptatt med noe

En krum rygg
Sliten etter et langt liv
Furene i ansiktet 

Tankefull 
Sittende i gyngestolen
Gyngende sakte fram og tilbake

Du smilte og lo
Småkjeftet på far
Som tørka skitne fingre på buksa

Du var min trygge havn
Når det stormet som verst
Og livet føltes vanskelig

Du ga meg pusterom
Lot meg være bekymringsløs
Et lite øyeblikk

Du lærte meg å spille orgel
Lot meg være med
Når du hadde spillejobber rundt omkring

Gode barndomsminner
Som jeg tar med meg
Gjemmer innerst inne

Selv om årene er gått
Er savnet like stort
Skulle ønske du var her

Savner deg Mor <3 

----------------------------------------------------

- Takk for at du leste -

T. 27.10.17

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...