onsdag 4. juli 2018

Tilbake til naturen


Viltvoksende blomstereng
Noe av det vakreste som fins
I to dager har jeg vært som i en parallell verden
Langt til fjells, uten mobildekning

Kroppen min har vandret rundt i hvilemodus
Selv om jeg har vært på lange, utmattende turer
Hjertestemmen min har nynnet fornøyd
Jeg tok meg tid til å lytte

Oppmerksomheten min har vært rettet 
mot å sanke naturopplevelser
Bildene jeg har tatt gir bare et lite innblikk 
i hvor fint jeg har hatt det

Jeg er heldig som kan dra på slike turer,
føler meg full av positive opplevelser
Alenetid sammen med mannen min
Vi trengte det begge to

Fornøyde og godslitne starta vi på hjemturen
Enige om at det hadde vært to flotte dager
Vi gjentar det gjerne igjen, enten alene eller med barna
Det er så mange steder å se der ute

Jeg skal skyndte meg sakte
Puste inn den friske, gode lufta
Lagre de indre bildene et sted langt der inne
Slik at jeg kan ta dem fram når jeg trenger det

Jeg er på vei
Jeg lytter til hjertestemmen
Jeg søker tilbake til røttene


Takk for at du leste.


T. 04.07.18.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...