onsdag 18. juli 2018

En følelse av lykke


Dagen i dag starta med sol og høye temperaturer. 
Når sommeren endelig kom til oss i nord, så kom det skikkelig. 
For noen er det kanskje i varmeste laget...jeg kjente litt på det i dag. 
Mer enn 30 grader er i meste laget for en småfrossen nordlending...
Men tross alt - tenk så deilig å kunne dra på jobb i antrekket over!


Jeg har skrevet innlegg tidligere om forholdet jeg har til min egen kropp.
Da jeg valgte antrekk i dag, satt det langt inne å velge den shortsen jeg til slutt tok på meg.
Grunnen er at jeg har mye blodårer som ligger helt ut i huden som er veldig synlige. 
På høyre lår har jeg i tillegg en åreknute som jeg skammer meg veldig over. 
Derfor er det sjelden jeg går i kjoler, skjørt eller shorts som er korte nok til at det vises.

I dag valgte jeg likevel å ta på en kort shorts.
Mest av alt fordi det var så utrolig varmt, men også fordi jeg har bestemt meg 
for å ikke la kompleksene mine ta så stor plass i livet mitt.


Da jeg kom hjem fra jobb var det bare å skifte til andre klær og så gå å hjelpe til i siloen.
Etter siste lasset i siloen, gikk jeg å la meg i hengekøya.
Å ligge i hengekøya å kikke opp mellom bladene på trærne, 
se på den blå himmelen - 
det er så deilig. 
Jeg kjenner at kroppen slapper av.


Senere på kvelden ble det en kjøretur med ungene.
Etter at vi kom hjem var ungene og herja på plenen, jeg hørte de lo.
Og mens jeg satt der og hørte dem i bakgrunnen - så ble jeg fylt av en god følelse.
En følelse av at jeg trives der jeg er i livet.
En godfølelse som spredde seg fra magen, via hjertet og opp til tankene i hodet. 

En følelse av lykke.
Det har vært en god dag.
Håper din dag også har vært det.


Takk for at du leste.


T. 18.07.18.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...