lørdag 14. juli 2018

Løvetann og våkenetter


Livskraftig stilk og bustete topp
Lysgrønt gress og godsliten kropp
Sola skinner og natta er ung
Vil helst våke lengre selv om morgendagen blir tung

Sommeren i nord er endelig her
Slike dager har vært få, vi har de så kjær
Klarblå himmel og fuglekvitter
Ute i sommernatta lenge vi sitter

Sommerminner for liten og stor
Livet føles godt på denne jord
Turer til skogs og på bøljan blå
Langs nye stier vil våre føtter gå

Graset blir slått for vinterens føde
Blomster på engen gule, blå og røde
I hengekøya finner kroppen hvile
Humla suser, jeg tar meg i å smile

Tunge tanker slipper tak
Hodet rettes opp, ryggen er rak
Livet er ikke alltid like lett
Slik er det bare rett og slett

En gråværsdag i ny og ne
Det beste er å komme seg videre
Se opp og fram, bort fra det triste
Legge bak deg det mørke, ikke motet miste

Å fange små øyeblikk hjelper på
Sette pris på opplevelser, store og små
Gjemme dem i hjertet innerst inne
Slik at du senere dem fram kan finne

Å leve i nuet, gi kroppen ro
Stresse ned, på nye muligheter tro
Midnattsol og lunken vind
Bare tær og solkyssa kinn

En løvetannsblomst til inspirasjon jeg fikk
Ordene flommer over som poetisk musikk
Tid til å gjøre det jeg elsker og vil
Å leke med ord gjør godt, ingen tvil


Takk for at du leste.


T. 14.07.18

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...