tirsdag 24. juli 2018

Naturen og mennesket


I dag ble det en morratur til Balsokken.
For hver gang jeg kommer meg ut i naturen, kjenner jeg på hvor godt det gjør.
Det gir meg en pause fra alt annet, jeg får brukt kroppen og jeg får nyte vakker utsikt.

Da jeg kom til toppen fant jeg ut at jeg skulle prøve selvutløsermekanismen på telefonen.
Måtte ta et par prøvebilder med 10 sekunders utløsertid, for å si det sånn - enda godt det ikke kom andre folk til toppen mens jeg holdt på. Jeg satte fra meg telefonen på varden på toppen og prøvde først å gå et stykke unna for å beregne hvor langt unna jeg måtte stå for å få et bra bilde. Så var det å sette på selvutløseren og "løpe" avgårde til stedet jeg skulle stå.

Resultatet ble jo bra da!


Det valgte antrekket til turen i dag satt et stykke inne for å si det sånn.
Samtidig var det så ufattelig varmt og den nye trenings-shortsen jeg kjøpte i Tromsø i går (av merket Odlo) var utrolig behagelig å ha på. Jeg hadde singlet på da jeg gikk opp, men etter en stund fant jeg ut at jeg måtte gi etter for varmen og tok den av.

Ei lita stund kjente jeg på usikkerheten i forhold til hvis noen skulle komme og hva de ville tenke om hvordan jeg gikk kledd...men så tenkte jeg at det viktigste for meg er jo at det føles greit?
Så da gikk jeg bare videre med tanken om at hvis noen skulle komme, 
så fikk de bare tenke hva de ville. 

Jeg føler at jeg er kommet langt den siste tida med tanke på forholdet til egen kropp.
Ødeleggende tanker har måttet vike for tanker om at jeg er den jeg er, jeg trives i egen kropp og jeg skal ikke la gamle spøkelser ødelegge for hvordan jeg ønsker å ha det med meg selv.
Hengemage, strekkmerker, åreknuter mm.m...det får så være.
Jeg er meg - og jeg er bra nok!

Det handler i stor grad om hva en fokuserer på og hvilke tanker en har om seg selv.
Jeg har brukt mye tid på å tenke negativt om meg selv og satt uoppnåelige mål, for så å bli så ufattelig skuffa når jeg ikke nådde de samme målene.
Tida er inne for å gi meg selv mer slakk, klappe meg selv på skuldra 
og se alt jeg får til og alt som er bra med meg - ikke det motsatte.

Ønsker deg en fin dag.


Takk for at du leste.


T. 24.07.18

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...