søndag 21. oktober 2018

Venninnehelg og gavedryss


Jeg har tilbrakt helga sammen med 3 venninner fra tida på videregående, det har vært SÅ koselig.
Selv  om vi ikke bor så langt fra hverandre, så er det ikke så lett å få til å møtes i en hektisk hverdag. 

De kom hit lørdags formiddag for å hente meg, da hadde jeg dekket et deilig lunsjbord sånn at vi spiste oss gode og mette før vi dro herfra. Jeg og en av venninnene mine hadde planlagt helga, i fjor var det to andre som hadde planlagt. Alt var hemmelig, de to andre hadde fått en pakkeliste tilsendt, noe av det som sto på lista var selvfølgelig tull. Sånn som limstift, sikkerhetsnåler og gnagsårplaster.

Vi kjørte først til Finnsnes, der var det en halvtimes ekspress-shopping før turen gikk videre til Sørreisa hvor vi gjennomførte en oppgave på et Escape rom. Det har vi prøvd en gang før i Tromsø, s å denne gangen visste vi litt mer hva vi gikk til og klarte faktisk å komme oss ut av rommet mens det enda var 12 minutter igjen - som 4. beste så langt! Det var vi godt fornøyde med!



Så handla vi litt mat før vi dro dit vi skulle overnatte. Det var på ei hytte som heter Tennvassbu i Tranøy kommune. Ei flott hytte med nydelige omgivelser, litt utenfor allfarvei og med god plass. 


Da vi kom til hytta var det bare 10 grader inne, så vi hev oss rundt, fikk inn tingene våre og fikk fyrt opp i peisen. Det ble raskt varmt og vi fikk laga oss litt mat - finnbiffgryte med hjemmelaga potetmos og blomkålmos - og med litt godt i glasset ble det skikkelig godt.


Det ble seint før vi la oss, vi koste oss med å spille Alias og sitte oppe og skravle lenge utover natta. Noen hadde mer konkurranseinstinkt enn de andre for å si det sånn...og det ble heftige forklaringer og mye innlevelse i oppgavene.


Det regna godt i natt, det tromma skikkelig på taket og vi våkna mange ganger i løpet av natta. Madrassene var heller ikke de samme som hjemme, det vet man jo når man drar på hyttetur - at det ikke blir som hjemme. Så det går jo greit for en natt eller to.

Utsikten over var det som møtte oss i morges da vi var stått opp - nydelig og fredfullt.


Etter at vi hadde fått spist frokost, rydda og vaska litt i hytta og pakka i bilen, gikk turen tilbake til Finnsnes. Der var det tid for bowling - skikkelig gøy, mest flaks og litt teknikk.


Før vi dro hjem spiste vi en deilig middag på kinarestauranten på Finnsnes, deilig mat.


På lørdags kvelden kom den ene etter den andre med gaver til meg.
Føler meg så ufattelig heldig som har så gode venninner som viser at de setter pris på meg.

Et tova sitteunderlag, en ny Trygve Skaug kopp og en liten lykke-krone med et dypt budskap.
Heldige meg som har dem i livet mitt.

Takk for ei flott helg, jentene mine.
Nå er det bare å begynne å planlegge neste års sammenkomst og ikke minst langtur om 5 år.


Takk for at du leste.


T. 21.10.18

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...