lørdag 27. oktober 2018

Rimfrost


Som små trær lagd av frossent vann
Lag på lag av små greiner
Tusenvis av kunstverk lagd av naturen

Ingen er like, alle er unike
Jeg går omkring, beundrer
Imponert over alt jeg ser

Kuldegradene biter i kinnene
Fingertuppene blir kalde
Mange motiver foreviges

Trekker jakken tettere omkring meg
For hvert skritt ser jeg nye kunstverk
Naturen gir meg mye på mange måter

Føler meg heldig som har naturen så nært
Som kan beundre den hver dag
Kjenne den friske luften, fylle lungene

Årstidene gir variasjon
Alt like vakkert, på ulike måter
Jeg nyter dem alle

Frosne fingre og frossen kropp
Tvinger meg til å gå inn igjen
Jeg lever lenge på bildene



T. 27.10.18.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...