tirsdag 14. mai 2019

Hengekøyetid!


Det har vært hektisk de siste ukene, timene og dagene har rast avgårde, den ene dagen har blitt avløst av den andre. Jobb, familie, lamming...det har gått i ett!

Det er mye å gjøre på gården for tida, over hundre små ulldotter er kommet til verden i løpet av ei god uke. Det er ingen underdrivelse at vi har hatt nok å gjøre! 
Jeg er mer og mer tilbake i jobb etter ryggoperasjonen i slutten av februar og sakte men sikkert kjenner jeg at kroppen begynner å komme tilbake til sitt gamle jeg. Det var nesten for godt til å være sant...og nettopp det var det. Skjærtorsdag ramla far i huset på ski da han var på fjelltur og skulle kjøre ned igjen. Det resulterte i en skulder ut av ledd og plutselig hang lamming, gårdsdrift og slikt i tomlufta... Det var ingen ønskesituasjon for å si det sånn!

Det ordna seg, vi fikk tak i en dyktig avløser med erfaring fra lamming og jeg kunne senke skuldrene. Forrige fredag ble far i huset operert i skuldra og legen mente det er 100% sjanse for å bli helt bra igjen. På grunn av skulderskaden, krevde det mye mer av resten av familien enn det ellers ville gjort. Så når jeg ikke har vært på jobb, så har jeg stilt opp så godt jeg kunne hjemme på gården. Eldste og yngste mann har jobba og stått på, for selve foringa var det uaktuelt for meg å delta i. Og avløseren har stilt opp der vi har hatt behov for det. 

I helga var det litt roligere i fjøset, sola skinte og temperaturene minnet om vår. Jeg fikk et akutt behov for å hente fram en av hengekøyene, som sagt så gjort. For meg er det å ligge i hengekøya, lytte til lyden av kvitrende småfugler og se vinden ruske lett i tretoppene, den ultimate lykkefølelsen. Da slapper jeg av, fyller lungene med frisk luft og bare nyter. Planen var å sove ute i hengekøya fra lørdag til søndag, men selv om temperaturen på dagtid var fin, så ble det rimelig kaldt på natta. Da var det bare å ta soveposen under armen og gå inn og legge seg på sofaen i stedet. Likevel, å endelig få tatt i bruk hengekøya føltes deilig. Til jul fikk jeg tarp som jeg skal bruke når jeg sover i hengekøya, kjekt å kunne henge det over slik at dersom det blir litt ruskete vær så er jeg like tørr. 

Jeg ser fram til mange kosestunder i hengekøya framover.


Takk for at du leste.


T. 14.05.19. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...