onsdag 15. mai 2019

Hvilke 3 ord beskriver deg?


Om du kunne beskrive deg selv med 3 ord, hvilke ville det blitt?

Slik startet Facebook-statusen til ei dame jeg har blitt kjent med gjennom et kreativt nettverk jeg er med i. Jeg følte at den traff meg og valgte å svare.

Omsorgsfull, lettrørt og løsningsorientert ble mine 3 ord. Jeg brukte lang tid på å finne dem. For hvem er jeg egentlig og definerer jeg meg selv ut fra det jeg selv tenker om meg, eller det jeg tror andre tenker om meg?

Så kom det et oppfølgingsspørsmål:
Hva er du spesielt god på å finne løsninger på?

Jeg svarte at det gjelder på flere områder i livet: jobb, familie og overlevelsesstrategier i perioder hvor mye skjer. Jeg klarer å finne igjen fotfestet, klarer å finne noe positivt som overskygger problemer/det som er vanskelig.

Alt jeg har opplevd i livet har vært med på å forme meg til den jeg er. Mine 3 ord har blitt en del av meg gjennom mange år. Jeg setter andre foran meg selv og er opptatt av at de rundt meg har det bra. Jeg gråter store elver når noe er trist, enten det er i virkeligheten eller på TV. Å finne løsninger er viktig for meg, enten det gjelder for at ting skal gå rundt i hverdagen hjemme eller på jobb, eller det oppstår utfordringer eller konflikter jeg må ta tak i.
Hjertestemmen har lært meg å sette pris på den jeg er, med mine egenskaper og verdier.
Reisen min er langt fra ferdig, veien blir til mens jeg går.


Hvilke 3 ord ville du brukt for å beskrive deg selv?
Er du den du er på bakgrunn av det du har opplevd i livet?
Lar du andre definere den du er eller er du bevisst på å være deg selv i ett og alt?

En tankevekker for flere enn meg vil jeg tro.


Takk for at du leste.

T. 15.05.19

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...