søndag 28. juli 2019

På detalj-jakt i naturen


I går var vi i 50-års feiring hos en venninne. Det ble seint før vi var hjemme og selv om jeg er lenge oppe, så våkner jeg likevel tidlig. Etter ca. 3 timers natt våkna jeg og fikk ikke sove igjen. Dermed var det bare å stå opp og komme seg ut i sola.

Det ble en kopp kaffe i solveggen før jeg tok joggeskoene på og gikk til favoritt-toppen. Selv om jeg går til det samme stedet ganske ofte, blir jeg ikke lei. Turen dit jeg gir meg mye, både i form av fysisk aktivitet og nærhet til naturen. På tur opp "konkurrerer" jeg med meg selv, håper på bedre tid enn forrige gang og kjenner svetten piple. Når jeg så nærmer meg toppen, gleder jeg meg til å se den flotte utsikten. Sola som skinner på fjellene rundt og blånyansene på himmelen og i havet.

Når jeg så skal gå ned og hjem, stopper jeg alltid opp og tar bilder av detaljer jeg ser rundt meg, så også i dag. Fotografering er en hobby jeg setter stor pris på og bruker mye tid på. Det er enda godt jeg har god lagringsplass på telefonen min.

Noen glimt fra dagens tur:









Og før jeg pakket bort telefonen og kameraet for i dag, måtte jeg innom kvilesteinen. I dag tok jeg meg ikke tid til å sette meg ned der, men bare det å legge hånden på den varme steinen ga meg ekstra energi. Jeg trengte turen til skogen i dag, det var for mye "støy på innsiden". Da jeg kom ned kjente jeg at energilagrene var fylte og jeg hadde fått renset ut det som tok plass som jeg ønsket å kvitte meg med. Jeg føler stadig oftere at jeg er på vei til å finne det jeg trenger for å ha det bra, føle at kroppen er i balanse og at energien min blir brukt til det jeg ønsker.


Med dette bildet ønsker jeg deg en fin søndagskveld:


Jeg kjenner på en takknemlighet større enn jeg kan forklare, når jeg gang på gang får oppleve den flotte naturen jeg har rett utenfor stuedøra. Jeg har en kropp som tar meg dit jeg vil og jeg kjenner at jeg lever, jeg håper det blir mange flere turer og at jeg kan få hente mer energi i naturen når jeg trenger det, det gir meg så utrolig mye.


Takk for at du leste.


T. 28.07.19. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...