fredag 8. oktober 2021

En forespørsel jeg ikke kunne si nei til

 


I dag fikk jeg en forespørsel jeg ikke hadde ventet å få.
Jeg trengte ikke tenke meg om så lenge før jeg takket ja.

Jeg har den siste tida kjent på et savn etter å skrive.
Hva som er årsaken til at jeg ikke har skrevet så mye i det siste?
Det er nok ikke bare en, men flere.

I takt med høsten og mørketida, har skrivelysten 
så smått kommet tilbake.

Da jeg i dag oppdaget ei melding i innboksen
fra ho som arrangerte skrivekurset jeg deltok på i 2017, 
følte jeg på meg at dette hadde noe å si for veien videre.
Veien videre på skrivereisa mi.

Jeg ble invitert med i ei skrivegruppe.
Foreløpig vet jeg ikke så mye om hva den går ut på,
annet enn at de som er med der deler egne tekster med hverandre 
og at de har møte en gang i måneden.
Mer informasjon vil jeg få etterhvert,
jeg ser fram til det første møtet.
Med skrekkblandet fryd.

Tenk å dele tekstene mine med andre som skriver...
Jeg har delt tekstene mine før, her på bloggen.
Det blir likevel ikke det samme.
Nå skal jeg kanskje lese dem høyt, 
kanskje få tilbakemeldinger der og da.

Selv om jeg føler på litt frykt,
så tenker jeg samtidig at det kan være nyttig,
lærerikt og gi meg det lille sparket.
Til å tørre å dele mer åpent.
Kanskje blir det en dag noe av drømmen.

Drømmen om ei bok.
Om å publisere noe.
Mine ord mellom to permer.

Tiden vil vise.



Takk for at du leste.
Ønsker deg ei fin helg.


T.O. 08.10.21.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...