torsdag 27. desember 2018

Hva lar du bli igjen i 2018?


Det nærmer seg nyttår og tid for nyttårsforsett.
Jeg har også gjort det tidligere, i år tenker jeg annerledes.

Jeg har sansen for Henriette Lien og hennes tanker om hvordan gå inn i det nye året.
I stedet for å lage nyttårsforsett, velger Lien å fokusere på hva ho ønsker å ta med seg over i det nye året og hva ho ønsker å legge bak seg.

Dette tankesettet treffer meg.

Jeg er blitt mer bevisst på at jeg har en del i livet mitt som ikke gir meg noe.
Det som tapper meg for energi, i stedet for å gi meg noe.
Tanker, følelser, vaner/uvaner og kanskje noen mennesker.

Det siste året har gitt meg mange tanker om livet og hvor jeg ønsker å være.
Et nytt år gjør at tankene kretser desto mer omkring dette.

For en stund siden så jeg en video Henriette Lien hadde lagt ut.
I videoen beskrev ho en øvelse som kan være nyttig å gjøre.
Du tar et hvitt ark, midt på arket tegner du en stor sirkel.
Utenfor sirkelen skal du skrive det du ikke trenger i livet ditt.
Inni sirkelen skriver du det du ønsker å ha i livet ditt.

Fokuset ditt skal være på det du ønsker å ha i livet ditt. 

Jeg har ikke gjort øvelsen enda, kanskje er det på tide.

Livet er for kort til å bruke tid og energi på det som ikke gir deg noe.
Å ta tak i det krever bevisst og målretta fokus og endringsvilje.

Jeg skal starte det nye året med å legge bak meg det som ikke gir meg noe.
Jeg skal bruke litt tid på å finne ut hva det er, veie for og i mot
om jeg skal beholde det eller legge det bak meg.


Hva lar du bli igjen i 2018?


Takk for at du leste.


T. 27.12.18.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...