mandag 3. februar 2020

Veien tilbake til en tidligere hobby


Det har vært lite blogging den siste tida, ikke fordi jeg mangler ordene, men fordi en tidligere hobby har kommet tilbake til meg. For noen år siden brukte jeg en del tid på scrapping, kortlaging, og likte det veldig godt. Vet ikke helt hva som skjedde, kanskje gikk jeg lei eller mista motivasjonen.


En av kollegaene mine der jeg jobber har også dette som hobby og vi fant ut at her hadde vi en felles interesse. Vi har planer om å møtes av og til og lage litt kort sammen, foreløpig så har vi bare vært på besøk hos hverandre et par ganger for å se hva vi har av utstyr. 

Jeg storkoser meg på rommet mitt i kjelleren, som jeg tidligere kalte skriverommet mitt. Nå er det også blitt et scrapperom. Det optimale hadde vel vært å hatt bedre plass, denne hobbyen innebærer mange kasser med forskjellig type utstyr og da hadde det vært kjekt å ikke måtte rydde unna alt for hver gang. Men jeg har lagd meg systemer og sortert de ulike tingene i kasser og noe i hylla jeg har på rommet, så det fungerer greit. 

Jeg har så langt lagd et kort på bestilling til en 70-årsdag og noen til familie som har/har hatt bursdag. Planen er å lage opp litt kort, slik at jeg kan bruke av dem dersom det skulle dukke opp en anledning eller som andre kan få kjøpe dersom de vil det. Jeg kjenner uansett at den tida jeg bruker på den tilbakevendte hobbyen gir meg energi og er noe jeg vil bruke en del tid på. Jeg finner roen mens jeg holder på og koser meg glugg i hjel. 

Det er en kostbar hobby, så jeg må nok prøve å begrense meg selv noe. Da er det greit at kollegaen min også har mye utstyr, slik at vi kan låne av hverandre. Jeg ser fram til mange koselige stunder sammen med henne, hvor vi kan være kreative sammen og finne inspirasjon hos hverandre.


Takk for at du leste.


T. 03.02.20. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite ansikt grimete av gråt

  Ei skitten hand strekker seg mot meg Et ansikt grimete av gråt møter blikket mitt Redselen står skrevet i det lille ansiktet Bildene som m...