fredag 31. mai 2024

Vinterdvalen er over

 


Som om kroppen har ligget i fosterstilling
Nå strekker jeg meg ut og kjenner livsgnisten
Den fyller meg helt ut i fingerspissene

Jeg føler meg som et nyutsprunget blad
På en bjørkekvist
Ny i livet og med skarpgrønn farge 

Jeg rekker armene opp mot den blåblå himmelen
Kjenner at jeg er klar for en ny vår
Fylt med muligheter 

Så tar jeg meg i å tenke
At for å være klar for det nye
Må jeg kjenne på takknemlighet for det som har vært

Det som har vært har formet meg som menneske
Gjort meg klar for det som kommer
Lært meg å stå i livet med begge beina godt planta

Den lille jenta har vært med meg hele veien
Stått på sidelinja, stille
Gitt meg ei betryggende hånd når jeg har trengt det

Et dytt i baken når det har vært på sin plass
Vi går veien videre sammen
Vi to - sammen.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Livet skjer, heng på!

I dag er det ei uke siden jeg tok et valg som for flere muligens virket uforståelig. Jeg bytta jobb til noe helt annet, da mener jeg HELT AN...