fredag 31. mai 2024

Har du noen?

When you are under too long, who are the people that will look for you, notice you aren`t surfacing, and dive in to pull you to the surface when you lose your strenght to swim in life?

Who are the people that would do that for you?

And can someone count on you to be that person that would go looking and notice when they are under too long, diving in to support them when they are all out of fight and fuel to swim in these turbulent waters we call life?


Teksten over kom opp i feeden min på Facebook i morges og den traff meg hardt i magen.
Dem omhandlet en hendelse under en svømmekonkurranse i Budapest hvor en av deltakerne sank til bunnen. Treneren så dette og kjente svømmeren godt nok til å vite når ho hadde vært for lenge under. Ho hoppa uti og fikk henne opp. Dette reddet livet til svømmeren. 

I overført betydning handlet teksten om det å ha noen i livet sitt som kjenner deg godt nok til å vite når du trenger hjelp, når livet føles mørkt og vanskelig og du ikke ser noen utvei.
Det handler også om å være den personen for andre, som ser når noen har mistet kamplysten "in these turbulent waters called life".

Jeg vet at jeg har flere i livet mitt, ikke mange, men mange nok som ville kjent igjen tegnene til at jeg ikke hadde det bra. Likevel så handler det i stor grad om det å tørre og å klare å si fra når det blir mørkt. Jeg er opptatt av at vi skal bli bedre på å sette ord på det, når livet er tøft. Være åpen, si det høyt.
Så håper jeg at de jeg har i livet mitt også føler at jeg er en slik person for dem. Som de føler tillit til og kan komme til, slik at jeg kan være en livbøye for dem i vanskelige tider.

Vi trenger alle noen som er der for oss, som kan dra oss opp, når vi føler oss nede.
Som tåler å stå i det sammen med oss, når livet byr på det som føles dritt.

Har du noen? Er du denne noen for andre?


Takk for at du leste.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noen?

When you are under too long, who are the people that will look for you, notice you aren`t surfacing, and dive in to pull you to the surface ...